sunnuntai 19. helmikuuta 2017

Näin onnistut! Viisi tapaa pahoinvoinnin lisäämiseen.

Naistenlehdet ja hyvinvointiblogit ovat pullollaan vinkkejä joiden avulla laihdut, voit paremmin ja saat hyvän itsetunnon. Vieressä on sitten buustaamassa kuva timmistä kropasta ja vihersmoothiesta.

Ikävää näissä vinkeissä on se, että ne pitävät sisällään liudan asioita, joiden pitäisi muuttua. Vinkit parempaan elämään luovat helposti liian suuria odotuksia ja suorituspaineita. Jos sitten käykin niin, että tunnin päästä on jo ensimmäistä ohjetta rikkonut, niin motivaatio saattaa lässähtää. Epäonnistuminen lannistaa.

Siksi päätin kasata listan, joka todennäköisemmin mahdollistaa onnistumisen kokemukset. Ainakin minä olen onnistuneesti kokeillut näitä kaikkia ja todennut toimiviksi. Niinpä uskallan nyt jakaa teille viisi varmaa vinkkiä, joiden avulla tunnet olosi takuulla huonoksi.

1. Vertaile. Itsensä vertaaminen toisiin on tehokas tapa tuntea huonommuutta. Vertaa itseäsi kaikkiin, joilla menee mielestäsi paremmin kuin sinulla. Voit aloittaa naapureista ja työkavereista, jonka jälkeen voit siirtyä vertailussa menestyjiin ja omien alojensa huippunimiin. Vertaillessasi unohda se fakta, että toisten suruista ja vaikeuksista et oikeasti tiedä mitään. 

2. Syyllisty. Vertailun kaverina voit kokeilla myös itsesi syyllistämistä. Mieti tarkaan, mitä kaikkea sinun olisi pitänyt tehdä ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Älä anna armoa vaan muista, että kaikki on omasta asenteesta kiinni!

3. Suorita. On tärkeää olla tehokas ja antaa parastaan, aina. Hoida siis työsi sata lasissa, aikatauluta kalenteriisi harrastukset, treenit, ruokailut ja kaverit. Älä turhaan pysähdy tai hidasta vauhtia, sillä tärkeintä on pitää syke korkealla ja tahti päällä. On ainakin sellainen olo, että saa asioita aikaan.

4.Vähennä unta. Uni ja lepo on yliarvostettua. Nuku vähemmän ja ole vaikka koneen ääressä enemmän. Jo muutaman yön jälkeen useimmat meistä voivat tuntea univajeen taatut vaikutukset: ajatus kiertää kehää, keskittyminen on työlästä, ärsyyntymiskynnys laskee, sohva houkuttelee  ja sokeria sekä rasvaa tekee koko ajan mieli.

5. Muista kulissit. Tärkeintä on se miltä asiat näyttävät ulospäin. Unohda se mitä oikeasti haluat tehdä tai se miltä sinusta tuntuu, vaan keskity esittämään, että kaikki on hyvin. Hymyä huuleen, ryhti suoraan ja täydestä menee!


Taputa nyt itseäsi olalle, mikäli olet edellä mainittuja kohtia onnistuneesti noudattanut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitäpä tuumaat?